Best bekeken
Waarom persoonlijk wachtwoord beheer een essentieel onderdeel van...
Een vrouw voor een dag met een girlfriend...
Waarom je webdevelopment zou moeten uitbesteden aan een...
3 ambachtelijke beroepen waarbij je met de handen...
Duurzame bedrijven in Nederland? Deze 3 bedrijven pakken...
Een app laten maken: dit komt er bij...
Nederlandse uitvindingen? Dit zijn 3 zéér belangrijke
Grootste bedrijven van Nederland, dit zijn de 3...
3 in 1 kokend water kraan: een alternatief...
Grootste bouwbedrijven in Nederland? Dit zijn er 3!
Surf Bureau
  • Home
  • Algemeen
  • Beauty
  • Bouw
  • Duurzaamheid
  • Erotiek
  • Eten & Drinken
  • Financieel
  • ICT
  • Mode
  • Vakantie
  • Wonen
  • Zakelijk
Zakelijk

De ene klantenportaal is de andere niet, wat zijn de verschillen?

door Madelon 13 juni 2022
13 juni 2022 0 reacties
klantenportaal
2,6K

Een klantenportaal kan enorm handig zijn voor bedrijven en organisaties die op zoek zijn naar interactie met klanten en cliënten. Je hoort en leest steeds vaker dat bedrijven hier fors in investeren en dat is ook logisch. Een klantenportaal geeft namelijk enorm veel voordelen. Van het efficiënt inrichten van het complete inkoop en verkoop traject tot aan het 24 uur per dag en 7 dagen in de week bereikbaar zijn voor klanten, leveranciers en zakenpartners. Maar de ene portal is de andere niet en daarom vertellen wij in onze blog wat de verschillen zijn.

Klantenportaal voor consumenten

Het klantenportaal voor consumenten is de portal die het vaakst wordt geïmplementeerd en dat heeft ook een reden. Een groot voordeel van een webshop is dat de online winkel 24 uur per dag en 7 dagen per week open is. Maar je hebt geen personeelsleden die altijd beschikbaar zijn. Hoe zorg je er dan voor dat klanten bestellingen kunnen plaatsen, hun bestellingen kunnen raadplegen en eventueel een bestelling kunnen annuleren? Met een klantenportaal kan een klant inloggen op jouw webshop en een hoop zaken zelf regelen. Van het bekijken van facturen tot aan het plaatsen van bestellingen en van het volgen van verstuurde pakketten tot aan het aanvragen van een retour.

Faciliteren van zakenpartners en leveranciers

Bedrijven doen vaak zaken met zakenpartners en leveranciers en het is belangrijk dat je partners je altijd kunnen bereiken. Op het gebied van inkoop en verkoop kun je met een klantenportal voor Business to Business enorm veel voordeel halen. Je bent namelijk 24 uur per dag en 7 dagen in de week beschikbaar voor jouw partners en ze kunnen in hun eigen omgeving een hoop zaken zelf regelen. Van het plaatsen van inkooporders tot het stellen van belangrijke vragen aangaande producten, diensten en leveringen en van het downloaden van facturen tot aan het raadplegen van de speciale inkoopcondities die je hebt vastgelegd. Een B2B klantenportaal is wel iets ingewikkelder, want je hebt bijvoorbeeld te maken met verschillende profielen waarin bepaalde rechten worden ontleend. Een zakenpartner heeft bijvoorbeeld inkopers die van de portal gebruik mogen maken om een inkooporder te kunnen plaatsen, maar er kan een wens zijn dat deze gebruikers geen rechten hebben om de overeengekomen condities te zien. Deze wensen zou je als bedrijf dan ook moeten faciliteren.

Klantenportaal voor overheidsinstanties en de medische sector

De website van de belastingdienst is een goed voorbeeld van hoe je als gebruiker kunt inloggen in jouw eigen omgeving en alle zaken met betrekking tot de belasting kunt inzien en invullen. Dit zijn portals die onder als klantenportaal worden geschaard, maar hebben weer een compleet andere functie dan de portals die je in webshops vindt. De processen van dergelijke portalen zijn ook een stuk ingewikkelder en er zitten verschillende processen achter die dan ook moeten worden ingericht. Niet alleen om gebruikers beter te kunnen faciliteren, maar ook om informatiestromen veilig en landelijke op een verantwoorde manier uit te wisselen. Ook in de medische sector worden dergelijke portals steeds vaker gebruikt door huisartsen, huisartsenposten en ziekenhuizen.

Delen 0 FacebookTwitterPinterestEmail

Ook leuk om te lezen

Ontdek hoe SEO jouw website naar nieuwe hoogtes...

De ideale reclame bouwhekdoek voor jouw bouwproject

Google reviews en NFC-navigatie: de slimste manier om...

Waarom zakelijk VoiP van www.spete.nl de toekomst is...

Waarom worstelen met projectmanagement?

Innovatieve toepassingen van kunststof lasersnijden in de moderne...

Waarom is commercieel vastgoed zo ingewikkeld?

Waarom is flexibel personeel zo moeilijk?

Kleurrijke kralen in overvloed: de groothandel in kralen...

Alles wat je wilt weten over foamboards

Categorieën

  • Algemeen (18)
  • Beauty (2)
  • Bouw (5)
  • Duurzaamheid (2)
  • Erotiek (2)
  • Eten & Drinken (7)
  • Financieel (5)
  • ICT (8)
  • Mode (6)
  • Wonen (20)
  • Zakelijk (38)

Recent Posts

  • Ultieme ontspanning met een sauna in de tuin

    30 april 2025
  • Ontdek hoe SEO jouw website naar nieuwe hoogtes kan tillen

    24 februari 2025
  • De ideale reclame bouwhekdoek voor jouw bouwproject

    29 januari 2025
  • Google reviews en NFC-navigatie: de slimste manier om feedback te krijgen

    29 januari 2025
  • Waarom zakelijk VoiP van www.spete.nl de toekomst is voor MKB en ZZP’ers

    24 januari 2025

Recente reacties

    Surf Bureau

    Ben je op zoek naar informatie of inspiratie voor bedrijven in Nederland? Zoek naar het juiste bureau voor jouw klus en laat je overtuigen van kwaliteit en ervaring.

    logo

    Categorieën

    • Home
    • Algemeen
    • Beauty
    • Bouw
    • Duurzaamheid
    • Erotiek
    • Eten & Drinken
    • Financieel
    • ICT
    • Mode
    • Vakantie
    • Wonen
    • Zakelijk

    Informatie

    Over ons
    Contact
    Aanmelden als schrijver
    Disclaimer
    Privacyverklaring
    Sitemap

    @2021 - Alle rechten voorbehouden - surfbureau.nl

    Beheer cookie toestemming
    Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
    Functioneel Altijd actief
    De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
    Voorkeuren
    De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
    Statistieken
    De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
    Marketing
    De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
    Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
    Bekijk voorkeuren
    {title} {title} {title}
    Surf Bureau
    • Home
    • Algemeen
    • Beauty
    • Bouw
    • Duurzaamheid
    • Erotiek
    • Eten & Drinken
    • Financieel
    • ICT
    • Mode
    • Vakantie
    • Wonen
    • Zakelijk