Je hebt een potentiële klant getroffen en n.a.v. het gesprek wat je met de klant hebt gehad. Wil je toch graag de deal beklinken, maar hoe pak je dat aan? Je kunt ervoor kiezen om de persoon in kwestie op te bellen, of stuur je een mailtje? Het antwoord hierop is: ‘Kan’. Je kunt er ook voor kiezen om het persoonlijk aan te pakken, waardoor je prospect eigenlijk niet meer om je heen kan. Waar spreken we dan over? In dit geval bedoelen we Direct Mail. Maar hoe pas je dat toe? En is een zakenrelatie uitnodigen effectief? Daarover gaan wij je in dit artikel proberen meer over te vertellen.
Wat is direct mail precies?
Direct mail, is een ‘direct’ marketingmethode, waarin je klanten op een originele manier kunt benaderen. Je zakenrelatie uitnodigen? Kan dus op een effectievere manier dan enkel per mail of een belletje. Maar wat verstaan we dan onder: ‘Direct mail’?
Bijvoorbeeld: het versturen van een gepersonaliseerde kaart, zoals een confetti kaart. Of doormiddel van een pop up kubus. Bij e-mails, is het namelijk zo, dat ze wel eens op de stapel met ongelezen terecht komt. Misschien niet eens bewust, maar we krijgen al zoveel op ons afgevuurd op onze telefoons, laptops en pc’s, dus kies eens voor wat anders!
Is direct mail een effectieve manier van klantbenadering?
Je zakenrelatie uitnodigen, is d.m.v. direct mail nog nooit zo effectief geweest. Je kunt verschillende soorten kaarten versturen naar je klanten, zoals de eerder benoemde confetti kaart. Bij het openen van de envelop zal de confetti rijkelijk in het rond vliegen, waardoor je target een feestje op de deurmaat beleefd.
De kans, is dan ook veel groter dat de responsewaarde hoger uitvalt, wanneer je direct mail toepast ten opzichte van andere benaderingsmethodes. Want mensen kunnen er op deze manier eigenlijk niet meer omheen. En het is dan ook nog eens een uitstekende binnenkomer bij een bestaande, of misschien toch wel die potentiële klant, dus is het iets voor jou?